سوالات متداول

سوالات متداول

مودمهای USB و Ethernet چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

   پورت USB به کامپیوتر مشترک وصل می‌شود؛ در حالی که پورت Ethernet به یک توزیع کننده مثل سرور یا سوییچ به منظور توزیع پهنای باند در شبکه مشترک متصل می‌گردد.

پشتیبانی شرکت خدمات اینترنت نورآنلاین چگونه است ؟

   تلفن ۳۳۸۵۶ – ۰۲۸  ، ۲۴ ساعته برای پاسخ‌گویی به مشکلات مشترکان در اختیار آن‌ها خواهد بود.

چگونه می توان حجم دانلود خود را از طریق وب سایت چک کنم؟

   برای مشاهده ریز مصرف خود می توانید روی لینک http://my.fanava.net کلیک نمایید.

 

قیمت مودم های شما چقدر است؟ آیا مودم را به طور امانی به مشترک نمی دهید ؟
   طبق قوانین جاری شرکت ، مودم ها بصورت فروش واگذار می گردند و هزینه آنهابر اساس نوع و مودل دستگاه متفاوت می باشد .

آیا با کلیه کارتهای عضو شتاب می توان خرید و شارژ اینترنتی انجام داد ؟
    بله، کلیه دارندگان کارت‌های عضو شتاب بدون هیچ گونه مشکل می‌توانند خرید اینترنتی داشته باشند .

بنده معمولاً از اینترنت در حد خانگی استفاده میکنم و حس می‌کنم مدتی است که حجم اینترنتم سریعتر تمام میشود و این در حالی است که تغییری در استفاده ام نداده ام و فقط عکسهای کم حجم (مثل قبل )دریافت میکنم میخواستم ببینم آیا امکان بروز همچین مشکلی وجود دارد که حجمم زودتر تموم شود؟
   حجم ترافیکی شامل کلیه داده های ارسالی و دریافتی از اینترنت می باشد. پیشنهاد می نماییم در صورتی که تغییری در حجم مصرفی خود نداده اید، حتما با برنامه های آنتی ویروس ، ضد هک و آنتی تروجان دستگاه خود را بطور کامل چک نمایید زیرا ویروس ها و تروجان ها بصورت نامحسوس میتوانند از اینترنت استفاده نمایند و این در حجم استفاده شما موثر است

مصرف رایگان بین چه ساعاتی از روز می باشد؟
   ساعت مصرف اینترنت شبانه رایگان  از ۲ الی ۷ صبح  است
لازم به ذکر است که دیگر نیاز به تعویض نام کاربری نمی باشد و با همان نام کاربری قابل استقاده است و تنها مشترکینی که سرویس شبانه رایگان دارند می توانند از این خدمت استفاده نمایند.

اگر من بیشتر از مقدار تخصیص داده شده مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟
   در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافیک، می توانید نسبت به شارژ مجدد حساب خودتان اقدام نمائید و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائید، به صورت اتوماتیک از سیستم قطع خواهید شد و امکان استفاده از اینترنت تا شارژ مجدد را نخواهید داشت

من یک کاربر معمولی با روزی ۳ الی ۵ ساعت کار در اینترنت هستم، آیا سرویس ۲ گیگابایتی برایم جوابگو است؟
   طبق برآورد ما، چنانچه شما یک یوزر معمولی هستید این حجم ترافیکی که در سرویسهای ما معرفی شده برای شما مناسب است . با این وجود می توانید از سرویس های با حجم  تر و صرفه اقتصادی بهتر نیز بهره مند شوید .

منظور از حجم ترافیکی چیست و آیا ارسال و دریافت که در منوی اتصال نشان داده می شود، همان حجم ترافیکی برای ما محسوب می شود؟
   کلیه عواملی که باعث شود در حین کار با اینترنت فایلی بر روی کامپیوتر شما ذخیره شود یا فایلی از کامپیوتر شما فرستاده شود بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شود، بعنوان مثال شما یک صفحه اینترنت را باز می‌کنید که چند کیلوبایت از این سایت بر روی کامپیوتر شما ذخیره می شود که بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شودکلیه عواملی که باعث شود در حین کار با اینترنت فایلی بر روی کامپیوتر شما ذخیره شود یا فایلی از کامپیوتر شما فرستاده شود بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شود، بعنوان مثال شما یک صفحه اینترنت را باز می‌کنید که چند کیلوبایت از این سایت بر روی کامپیوتر شما ذخیره می شود که بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شود

من قبلا از یک شرکت دیگر خدمات ای دس اس ال دریافت کرده ام و می خواهم از سرویس شما استفاده کنم، آیا برای من امکانپذیر می باشد از مودم قبلی استفاده کنم؟
   در صورتیکه با سیستم شبکه ما مشکلی بوجود نیاورد، می توانید از همان مودم استفاده کنید بنابراین باید مشخصات مودم شما توسط بخش فنی شرکت،بررسی گردد

چه مدت زمانی طول می کشد تا سرویس ADSL پس از عقد قرار داد راه اندازی شود؟
   به طور معمول هفت روز کاری . ( در صورت داشتن پورت جهت ارائه در مرکز مورد نظر توسط شرکت )

اصطلاح رانژه كردن تلفن یعنی چه؟
   برقراری ارتباط تلفن مشترك با اسپلیتر شركت سرویس دهنده توسط شركت مخابرات را عمل رانژه كردن می گویند . شرکت های pap  تجهیرات خود را در مراکز مخابراتی مستقر می نمایند و مسئولین مخابراتی امر اتصال فسمت data خط شما را انجام می دهند .

چگونه می شود از یک شرکت دیگر که هم اکنون ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟
   از اینکه چنین تصمیمی گرفتید بسیار خرسندیم. برای این منظور باید ابتدا در خواست جمع آوری سرویس از شركتی كه در حال حاضر با آن ارتباط دارید به مخابرات ارسال شود و خط شما به اصطلاح از طرف شرکت کنونی آزاد گردد پس از آن شما باید از طریق تماس با ما دوباره درخواست برقراری سرویس نمایید.